Thursday, June 25, 2009

Kempen Hadi di Manek Urai belum ada dalam jadual
KOTA BHARU 24 Jun - Ketiadaan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan timbalannya, Nasharudin Mat Isa yang dikaitkan dengan idea kerajaan perpaduan untuk berkempen pada Pilihan Raya Kecil Manek Urai 14 Julai ini menimbulkan tanda tanya.
Kedua-duanya bukan sahaja tidak muncul malah tidak ada sebarang poster mereka digantung di sekitar kawasan berkenaan.
Pada masa yang sama, timbul cakap-cakap mengatakan mereka tidak dibenarkan berkempen kerana bimbang akan menjejaskan undi Pas.
Pengarah Pilihan Raya Pas Kelantan, Abdul Fatah Harun menjelaskan, ia sebahagian daripada strategi kempen parti itu pada pilihan raya kecil kawasan berkenaan.
"Perancangan agar poster kedua-duanya tidak dinaikkan, tidak ada kena mengena dengan isu kerajaan perpaduan baru-baru ini. Ia semata-mata strategi pilihan raya.
...dah bakpe pulok sapai tak mboh wi Tok GURU Ru Rendang gi kempen di Manek Urai..bakpe yang takut sangat dengan Nuar Brahim yang suka auta sokmo ke rakyat tu...bagilah Tok GURU kempen..menang kaloh sudah jadi adat bertanding....ke gane gamok weh!!!!!!!!

2 comments:

Anonymous said...

yelah..kejut jugok aku baca surat kabo. Tok GURU KITE , nyet dok wi g kempen...beraT DOH PAS NING

Anonymous said...

susoh kalu gitu..dalam parti islam pun ada yang rasa lebih islam drp org lain, atas dasar nk memancing undi..kesian2 kpd pengudi..