Thursday, April 30, 2009

Keluhan rakyat: TPM jalan kaki 3kmpemimpin berjiwa rakyat-bukannya pemimpin menyeksa rakyat dengan pidato kosong


MUHYIDDIN Yassin diberi penerangan oleh Menteri Perumahan Sarawak, Datuk Amar Abang Johari Tun Openg (tiga dari kanan) mengenai Projek Tebatan Banjir di Kampung Semariang Batu, Kuching, semalam. – BERNAMA


KUCHING 29 April – Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berjalan kaki sejauh kira-kira tiga kilometer untuk melihat dan mendengar sendiri keluhan penduduk Kampung Samariang Batu dekat sini yang sering mengalami masalah banjir.

Beliau bersama Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal dan diiringi Menteri Kemajuan Tanah Sarawak, Datuk Seri James Jemut Masing tiba di kampung itu pada pukul 4.30 petang dan disambut oleh Ahli Parlimen Petra Jaya, Fadillah Yusof.

Dalam lawatan tersebut, Muhyiddin berjalan kaki melihat sendiri sistem perparitan di kampung itu yang tidak sempurna serta tapak pembinaan jeti bagi kemudahan nelayan dan pelancong.

Setelah membuat tinjauan kira-kira sejam, Muhyiddin bersama ahli rombongan kemudiannya beredar ke kediaman Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud bagi menziarahi jenazah Puan Sri Laila Taib yang meninggal dunia petang ini.

No comments: