Tuesday, April 21, 2009

'Penanti Sedang Menanti'

BN wajar meletakkan calon dalam pilihanraya kecil Dun Penanti,miskipun sudah tahu akan menerima beban kekalahan buat kali yang ke 5. Bagaimanapun, jika difikir secara halus dan mendalam, BN sebenarnya kalah angkara perbuatan sendiri . Para pemimpin BN wajar duduk semeja dan bermuhasabah sama seperti pemimpin BN terdahulu mengenepikan sentimen kaum masing-masing demi mendapatkan kemerdekaan daripada British.
Bermula d Permatang Pauh, bagaimana jentera BN dimalukan dengan cukup tragis sekali. Ramai berharap Kuala Terengganu akan menjadi penawar kepada kekalahan tersebut. Namun, sebaliknya berlaku, kubu kuat UMNO dan BN tersebut begitu mudah dirobek jentera pembangkang yang hanya mengeluarkan 'air liur' para pemimpin BN terdahulu seperti Anwar dan lain-lain lagi. Mereka tahu gaya kempen BN dan menggunakan segala kelemahan tersebut untuk memalukan BN. Sebenarnya, jika jentera kempen BN kemas dan turun sebagai sebuah pasukan padu, jitu dan terarah kepada matlamat kemenangan..BN akan menang
Yang penting sekarang, turun sabagai satu pasukan, sebagai satu pasukan, bukan sebagai ' enau dalam belukar' melepaskan pucuk masing-masing.

No comments: