Friday, February 13, 2009

DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU!


Jangan Biadab - Titah Sultan Selangor
13/02/2009 7:20pm
KLANG 13 Feb. - Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj hari ini melahirkan perasaan amat kecewa dengan apa yang baginda sifatkan sebagai gelagat biadab terhadap Sultan Perak Sultan Azlan Shah berhubung pelantikan kerajaan baru negeri Perak baru-baru ini.
“Perkembangan politik, peristiwa demonstrasi jalanan serta pertelingkahan antara pelbagai pihak, bersabit dengan pelantikan baru kerajaan negeri Perak baru-baru ini, yang sehingga membawa kepada gelagat biadab terhadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah, amat mendukacitakan dan mengecewakan Beta” titah baginda dalam satu kenyataan akhbar khas yang dikeluarkan dari


Daulat Tuanku! Daulat Tuanku! Daulat Tuanku!








Keluar dari rumah MB bukan tanda mengalah - Nizar
13/02/2009 5:04pm

KUALA LUMPUR 13 Feb. - Keputusan untuk meninggalkan kediaman rasmi Menteri Besar serta menyerahkan kenderaan rasmi bukan petanda Pakatan Rakyat mengalah dan kecewa, kata Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin.
Mohammad Nizar berkata, tindakan itu hanyalah semata-mata mematuhi arahan pejabat Setiausaha Kerajaan negeri Perak.
“Sedikit pun tidak dengan penyerahan ini, memudaratkan apa-apa tindakan yang kami buat sebelum ini termasuk ikhtiar untuk mendapatkan deklarasi daripada Mahkamah Tinggi. Tidak menjejaskan sama sekali.
“Ia bukan sebarang petanda apa-apa elemen bahawa kami menyerah, kami kecewa atau apa jua elemen yang kami ini mahu mengalah,” katanya di perkarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini selepas memfailkan permohonan mendapatkan pengisytiharan bahawa beliau adalah Menteri Besar Perak yang sah. - Bernamastana Alam Shah di sini. - Bernama



" JENIS PEMIMPIN YG SUKA SANGGAH TUANKU , PUTAR BELIT SOKMO"

No comments: