Monday, March 16, 2009

Agenda besar runtuhkan negara
KUALA LUMPUR 15 Mac – Pemuda UMNO yakin ada pihak tertentu yang sedang memainkan peranan dan mempunyai agenda besar bagi meruntuhkan keamanan dan kekuatan negara.
Ketua pergerakan itu, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, agenda itu dapat dilihat melalui rusuhan, gerakan kumpulan, fitnah dan tindakan menghasut dan menghuru-harakan negara.
Katanya, agenda itu juga bertujuan melemahkan kekuatan institusi yang selama ini menunjangi kemerdekaan.
“Selama ini iaitu sebelum kewujudan pihak tertentu, tidak pernah ada anak Melayu yang tergamak baring di atas jalan untuk menghalang kenderaan raja.
“Anak Melayu selama ini tidak sanggup membaling batu ke arah rajanya sendiri dan tidak mungkin warga Perak biadab kepada raja,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
Selain itu, katanya, Pemuda UMNO yakin golongan yang menderhaka itu terdiri daripada individu yang tidak sedar bahawa dirinya diperalat untuk memenuhi agenda besar pihak berkenaan.
Sehubungan itu, katanya, Pemuda UMNO akan memastikan impian pihak tersebut untuk memecahbelahkan ahli, melaga-lagakan pemimpin dan melemahkan parti ketika ini tidak menjadi kenyataan.
“Kami akan mewujudkan gelombang kebangkitan Pemuda UMNO untuk menghalang niat buruk pihak berkenaan.
“Sepanjang kempen pilihan raya kecil di tiga kawasan iaitu Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Air, kami akan menyedarkan generasi dan pengundi muda,” katanya.
Beliau berkata, generasi dan pengundi muda perlu sedar taktik kotor pembangkang yang mencampur-aduk maklumat benar dan separuh benar untuk mengelirukan serta memikat hati masyarakat.
Menurutnya, pemimpin Melayu yang sanggup diperalatkan untuk membuat tohmahan terhadap pemimpin adalah pengkhianat besar.

No comments: