Wednesday, March 4, 2009

nik aziz tak mahu ulas lagi


Nik Aziz tidak mahu panjangkan isu penggunaan perkataan Allah
04/03/2009 11:41am
KOTA BAHARU 4 Mac. — Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau tidak mahu memanjangkan isu penggunaan perkataan Allah bagi agama lain kerana khuatir ia boleh mengelirukan rakyat dan umat Islam.
Mursyidul Am PAS itu berkata ini kerana beliau mempunyai pandangan berbeza dari sudut lain, manakala orang lain berpandangan dari sudut lain. “Bagi mengelakkan ia boleh mengelirukan orang ramai, lebih baik saya tidak ulas panjang tentang isu itu,” katanya kepada Bernama ketika ditemui di rumahnya di Kampung Pulau Melaka di sini, malam tadi.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Datuk Noh Omar yang mahu menteri besar itu memberi penjelasan lebih lanjut mengenai kenyataannya sebelum ini bahawa perkataan Allah boleh digunakan oleh semua agama, bagi mengelakkan kekeluruan umat Islam mengenai isu itu.
Nik Abdul Aziz sebelum ini dilapor sebagai menyifatkan tidak salah untuk orang bukan Islam menggunakan perkataan Allah bagi merujuk kepada Tuhan.
Beliau dilaporkan berkata dalam al-Quran sendiri ada menceritakan bahawa orang bukan Islam telah menggunakan perkataan Allah sejak zaman berzaman lagi.
“Saya mempunyai pandangan berbeza dari sudut lain, manakala orang lain berpandangan lain dari sudut mereka faham. Bagi mengelak kekeliruan, baik saya tidak ulas panjang tentang isu itu,” kata Nik Abdul Aziz. — Bernama


...molek jugok Tok Guru dok banyok ulas....koho ulas,,,koho masuk Hospital Pengundi....silap-silap masuk wad icu dan ccu......

3 comments:

puteraterengganu.blogspot.com said...

MOGA Tok GURU sama-sama sedar tentang kesilapannya selama ini

toksetiu said...

TOK ARAP GITULAH, JADILAH Tok Guru yang betul ,bikannya Tok GARU YANG Suka keluar kenyataan lintang pukang

toksetiu said...
This comment has been removed by the author.